L'ORGANITZACIÓ

Per a l'organització dels fons bibliogràfics de la biblioteca escolar, s'ha elaborat el següent material per tal de facilitar l'ajuda en aquesta tasca:

Documents per a l'organització dels fons bibliogràfics de la biblioteca escolar.

L'ESPORGADA

Endreçar biblioteques és exercir, de manera silenciosa, l'art de la crítica. (José L. Borges)

Esporgar la biblioteca a l'escola i a l'institut.

“IMAGINARI COMPARTIT”

Més de quaranta articles conformen aquest llibre que s’acosta als llibres per a infants i joves des de diverses perspectives: la història de la literatura infantil i juvenil catalana –una història complexa i compromesa-, l’aprofundiment en l’obra de diversos autors -alguns clàssics i altres contemporanis-, la minuciosa anàlisi de les connexions i convergències entre les rondalles i els contes moderns, les reflexions de l’autora sobre la narració oral i la manera d’explicar contes –a partir de la seva experiència de més de vint anys com a narradora que cerca entretenir i commoure els seus oients- i un conjunt de reflexions sobre la importància de les biblioteques en la formació del joves lectors, la poesia per a infants, la necessitat de comptar amb professionals formats per a treballar la dinamització de la lectura i –en definitiva- de fer que la literatura sigui un plaer compartit. Imaginari compartit , doncs, fa referència d’una banda a la universalitat dels relats per a infants i de l’altra al fet que aquest imaginari sovint és tramés de generació en generació. Perquè, com ens recorda l’autora, “compartir és una bella paraula per posar al costat de literatura”.